2012. május 11., péntek

A világ legjobb könyvei

Most mindenhol ebbe az érdekes diagramba lehet botlani (a legnagyobb példányszámban eladott könyvek a világon), és én csak azért veszem elő, hogy bejelölgessem, vajon olvastam-e, vagy nem az adott műveket. Lássuk hát:

1. Biblia (olvastam, sőt még tanítottam is középiskolában)
2. Mao Ce-tung idézetek (valószínűleg sokat vesztettem vele, de nem olvastam)
3. Harry Potter (egyiket sem olvastam, valahogy kinőttem belőle)
4. A Gyűrűk Ura (csak filmen láttam, de nem ragadott meg... elnézést a rajongóktól)
5. Az alkimista (olvastam, és tetszett is)
6. A da Vinci-kód (megvolt, jó volt)
7. Twilight (nem, sajnos nem... bár nekem ez is kissé Mao-kategória, nem bánom annyira)
8. Elfújta a szél (szerintem ezt főként csak nők olvasták, úgyhogy annyira nem szégyen, amiért nekem kimaradt)
9. Gondolkozz és gazdagodj (olvastam, tetszett, de nálam egyelőre nem működött... úgy tűnik, még gondolkoznom kell)
10. Anne Frank naplója (gyerekként olvastam, megrázó és lelombozó, főként a kislány további sorsa)

Szóval, 10 bestsellerből 5-öt olvastam, ez nem olyan rossz arány, azt hiszem. Viszont bajban lennék, ha a hiányzók közül valamelyiket kötelező volna elolvasnom. Talán az egyik Potter.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése