2013. április 26., péntek

Dan Brown: Inferno - még két hét

Mivel hamarosan megjelenik Dan Brown legújabb regénye, a Dantét középpontba állító Inferno (vagyis Pokol - lásd Isteni színjáték), és mivel erre kerestek rá legtöbben a blogomon, utánanéztem pár újdonságnak, friss hírnek a könyvvel kapcsolatban. Íme:

- Az angol változat megjelenésének határideje továbbra is 2013. május 14., ez tehát nem változott. Magyarul is várható még ebben az évben a Gabo Kiadó szerint.
 - A történet ezekkel a sorokkal indul:

"I am the Shade.
Through the dolent city, I flee.
Through the eternal woe, I take flight..."


Ha jól sejtem, ez az eredeti Dante-Inferno harmadik éneke lenne angolul, amely Babits Mihály kiváló fordításában így hangzik:

""Én rajtam jutsz a kínnal telt hazába,
    én rajtam át oda, hol nincs vigasság,
    rajtam a kárhozott nép városába.
Nagy Alkotóm vezette az igazság;
    Isten Hatalma emelt égi kénnyel,
    az ős Szeretet és a fő Okosság.
Én nem vagyok egykoru semmi lénnyel,
    csupán örökkel; s én örökkön állok.
    Ki itt belépsz, hagyj fel minden reménnyel"


- A Dan Brown-könyv első néhány oldala ízelítőként itt olvasható: http://www.pdfebooklink.com/read/inferno-by-dan-brown-prologue-first-chapter/
- Amerikában a Targetnél (ez olyan, mint itthon a Tesco) már 18 dollárért meg lehet venni, szóval nem egy ökör ára, ahogy errefelé mondják. A répáktól jobbra található egyébként a könyvosztály, ha valaki arrafelé jár. Az Amazonon kicsit még olcsóbb a regény.
- A Goodreads nevű recenzió-oldalon 480 oldalasként hirdetik a könyvet, és már 242-en csillagozták (az átlaga 4,15 az 5-ből), valamint 50-en írtak hozzá kommentárt, ami nem rossz ahhoz képest, hogy még el sem olvashatták. Nekik ajánlom az ilyesfajta kiadványokat: klikk ide.
- Ezen az oldalon már a regény fő helyszínét, Firenzét is bemutatják. Szóval, nagy az előzetes várakozás, főleg azért, mert a legutóbbi regény, Az elveszett jelkép nem sikerült olyan frenetikusra, de az Inferno már újra jobb lesz, remélem.
- És végül: kövesd te is DB-t az FB-n, két és fél millióan már megtették. :)

2 megjegyzés:

  1. Szia! Hátha érdekel: Ott voltam Londonban, amikor Dan Brown bemutatta az új könyvét
    http://hungariangeographic.blogspot.co.uk/2013/05/konyv-egy-este-dan-brownnal-az-ujonnan.html remélem tetszik az írásom.

    VálaszTörlés
  2. Egyetlen magyar meghívottként vettem részt az ENSZ Népesedési Program többezer fős http://womendeliver.org világkonferenciáján ​május végén ​Kuala Lumpurban, ahol többek közt Hilary Clinton, Melinda Gates és a dán koronahercegnő is előadott a fogamzásgátlás emberi jogáról (ENSZ, 1968), amit még mindig nők százmilliói nélkülöznek.

    Lefotóztam, hogy a világ legmagasabb ikertornyainak plázájában a könyvesbolt kirakatát (mint ahogy a reptéri könyvesboltok kirakatát is Bangkokban és Frankfurtban) egyetlen könyv példányaival borították be: Inferno.

    A könyvnek nagyon örültek a világkonferencia résztvevői is, hiszen sokat segíthet civilizációnk sorskérdésének, a túlnépesedésnek a tudatosításában, mivel ezt a témát helyezi a középpontba. "A magam módján azt mondom: van itt egy ügy, amelyet a témában nálam sokkal hozzáértőbb embereknek muszáj lenne napirenden kezelniük!" - nyilatkozta Dan Brown.

    VálaszTörlés