2012. augusztus 12., vasárnap

Interjú az Agatha Raisin-könyvek írójával

M. C. Beaton honlapján bukkantam rá egy friss beszélgetésre az idén már 76. életévét töltő skót írónővel. A Booksellerből kiszkennelt interjú több érdekes dolgot is tartalmaz, én most csupán kettőt emelnék ki belőle.
Az egyik az, hogy én még csak a Spenótos halálpitét olvastam tőle (Quiche of Death), de megdöbbenve vettem tudomásul, hogy a mű 1992-es születésű. Angol eredetiben sikerült hozzájutnom, és egyáltalán nem tűnt fel sem a stílusból, sem a környezetből (használati tárgyak, öltözetek stb.), hogy ez egy húsz évvel ezelőtti regény.
A másik dolog pedig egy aprócska érdekesség: a névadás. MCB elárulta, hogy főhősének nevét két forrásból rakta össze. Az "Agatha" az Agatha Christie iránti tiszteletből származott, illetve P. G. Wodehouse Agatha nénijéből (Aunt Agatha). - No, és a Raisin (magyarul: mazsola)? - kérdezett rá az újságíró. - Az pedig a ráncokból - válaszolt az asszonyság önkritikusan. Pedig igazából nem érezhető rajta a kor, az utóbbi 20 évben például 24 Agatha Raisin-történetet írt. Idén Hiss and Hers címen jelent meg a legújabb. Én meg jelenleg azon nyavalygok, hogyan jussak túl a másodikon...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése