2012. augusztus 1., szerda

JK Rowling új pályán

A Harry Potter-könyvfolyam lezárása után JK Rowling újabb fába vágta a fejszéjét, ezúttal felnőtteknek írt Agatha Christie-szerű krimit, "fekete komédiát". Persze, én sem ülnék nyugodtan a babérjaimon, ha csak 600 millió font lenne a bankszámlámon. A végén még a királynő utolér a leggazdagabb brit nők listáján...
Témát, műfajt váltani egyébként biztosan nehéz. Ha valakit megszoktak egy bizonyos szerepben, akkor élete végéig azt várják el tőle. Rowling jól tette, hogy nem maradt Potter mellett, hanem teljesen más irányba nyitott. A varázslós könyvekkel előbb-utóbb ráuntak volna. Most viszont új arcát mutathatja meg, és ez szerintem őt is motiválja, stimulálja.
A Casual Vacancy (magyarul talán "Átmeneti üresedés") szeptember 27-én kerül a boltokba (nem itthon), és nemrég leplezték le a borítóját. A rajongók nincsenek elájulva az egyszerű dizájntól, a Mashable felmérésén például az olvasók 38%-a (mai adat) azt kérdezi: Ez komoly? (Itt nekem sem jön be ez a minimalista stílus.)
Én személy szerint ugyanakkor érdeklődve várom, milyen lesz a könyv fogadtatása, és képes lesz-e Rowling egy számára új terepen is megállni a helyét.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése