2012. március 15., csütörtök

Mitől lesz kapós egy könyv?

Valószínűleg ez az a kérdés, amelyre minden író tudni szeretné a választ.

Elsősorban persze attól, ha jól meg van írva az a bizonyos könyv. De az sem mellékes, hogy mindezt az olvasók tudtára kell hozni. Nemrég készült egy érdekes felmérés a Goodreads.com oldalon (ez olyasmi lehet, mint nálunk a Moly.hu), s a következő eredmény született:

- Akkor a legkapósabb a könyv, ha ismert a szerzője. A kezdőknek nehéz dolguk van (ez nem újdonság), az olvasók ugyanis nem szívesen ugranak bele a nagy ismeretlenbe.

- Fontos a baráti/ismerősi ajánlás is, mégpedig az "offline" ajánlás. Vagyis az, ha egy személyes találkozó során megdicsérik nekünk az adott könyvet, esetleg a kezünkbe is nyomják, hogy olvassuk el. Ezt azért lényeges külön hangsúlyoznunk, mert bebizonyosodott, hogy a Facebook és Twitter ebből a szempontból nem releváns eszközök. Ajánlhatunk rajtuk bármit, de ez a módszer egyáltalán nem hatékony. A "Face" a 12., a Twitter pedig a 15. helyen végzett a hatékonysági listán.

- A harmadik és negyedik legjobb módszernek a Goodreads olvasói, illetve szerkesztői ajánlásai bizonyultak. Ez magyarra fordítva azt jelenti, hogy ha például a Molyon elterjed egy könyvről, hogy jó, az már fél siker.

Aki szereti az ilyesfajta listákat, itt hosszasabban is bogarászhatja. Tanulságos.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése